zaterdag 10 maart 2012

Twee weken later...

Dag allemaal!


Sorry, weer een tijdje niet geblogd, jeetje wat vliegen de dagen voorbij! Niet te geloven.


Met ons gaat het helemaal goed! Alles voor elkaar en maar wennen aan de nieuwe routine :D


Kaia vind het geweldig bij de kindy, ze vind de vrouwen daar aardig en leuk, ze gooit haar armen omhoog als we rond de hoek komen met de auto "yay Bev!" "yay kindjes" nog steeds dus dat is rustgevend voor mij.
Ze gaat binnenkort naar de kamer voor de kindjes 2 jaar en ouder omdat ze een beetje verder is met spreken dan meest van de kinderen jonger dan 2 jaar. Ze probeert met ze te praten maar ze komt niet ver zei Bev. Bev denkt dat het veel beter voor Kaia zal zijn als ze bij de andere kindjes blijft. Ze snapt ook hoe ze moet delen en dus kan mooi spelen met de oudere kids. Ze ook net zo tall als de 2+'ers jeetje wat is ze groot! Straks heb ik een 8 jarige dochter die groter is dan ik haha! Zal me niet verbazen. 


Rutger is nog hard aan het werk, zijn bekwaamheid met schilderen gaat omhoog hij kan steeds meer dingen doen, dus dat is leuk voor hem, blijft een beetje afwisselend. En zijn tuin gaat ook goed;



Boerenkool! Daar gaat ie!


met sleutels voor perspectief


Bloemkool en gewone kool


Bietjes :D


lente uien, gaan sterk! en daar zie je de kool in de achtergrond


slaatjes worden steeds groter


cos ook


nog meer perspectief haha :D


gaat alleen niet zo best met ons sugar snaps, dit is ons enige boon. Zielig!




Bij mijn werk gaat het heel goed, er is veel om te leren (had ik echt niet verwacht, wie wist dat er zoveel over energie te leren was!?) Volgende week gaan we voor het eerst aan de telefoon, dan nemen we makkelijk dingen zoals mensen die hun details willen veranderen of dat zo dingen, eenvoudig, hoeven we maar een screen te gebruiken. Daarna gaan we terug de klas in en nog meer dingen leren dan weer aan de telefoon en zo en zo. Nog 2 maanden training dan gaan we naar boven naar de call center en werken we alleen. Woohoo :D Ik zit te denken over vol time werk, het is moeilijk, extra geld is altijd leuk maar is het de tijd waard? Met Kaia bedoel ik dan. Ik denk dat ik maar 6 maanden part time gaat werken en dan ga ik even kijken wat ik wil. Wat het best is voor ons. Ja ja, moeilijk hoor, dit ouder-zijn zaak!


We hebben in het begin van het week Marion's ouwe auto gekocht, zij heeft net een nieuwe. Prima klein autotje dat heel goed is aan benzine! Ben erg blij mee! Het is een trusty toyota die nooit never noooooit stuk zal gaan... (duimen) haha maar ja, het is echt een vertrouwbaar merk (voor zo ver als je een merk vertrouwen kan :P)


Dus hier is ie, nog niet genaamd. De paarse beest;





Zelfs Wijnand past erin dus wij hebben ruimte zat! :D


Kaia heeft bijna een mond vol tanden! Dat is en leuk gezicht :D


Wij zijn nog dol blij met ons huisje, we hebben alles hier en het is heel gezellig, vooral met Rutger's olijf olie lampen :P je weet het, helemaal zelf gemaakt! hehe Ze zijn leuk en branden schoon en geven zelfs warmte af. Moet alleen op passen dat je niet 5 tegelijkertijd aan hebben anders wil de rookalarm wat zeggen. (en nee, kaia kan er niet bij, maak je geen zorg :P xo)






Afgelopen vrijdag was er een 'raffle' (lootjestrekkenspel) op mijn werk, de kaartjes waren $2 per stuk en ik wist niet of ik dat had (alles in de snack machine gegooid natuurlijk! haha damn chippies.) ik ging schrapen in mijn portemonnee kom ik naar boven met mijn handvol kleingeld, hebben de meiden een kaartje voor me gekocht, en ik heb gewonnen!! Een heleboel vlees! Biefstukken, worstjes, een roast?, varkensvlees en spek en wat andere dingen, goeie eind van mijn eerste week! Dus de vriezer is weer vol :D Hier is onze roast;




Van ochtend gingen Kaia en ik naar de dairy lopen om de krant te halen, lopen vind ze altijd erg leuk, we gingen gisteren naar de groentenmarkt en weer langs de paardjes. 
Maar - vanochtend, gingen we naar de dairy, kwamen we terug, wou Kaia iedere 2 metre weer zitten en autos kijken, dus wat deden we? Iedere 2 metre zitten... en auto's kijken. haha Ik had de krant mee dus ik zat prima, alleen vervelend dat je iedere paar minuten de ding weer moet opvouwen en naar je nieuw zit plek gaan! Had echt grappig uit moeten zien. Er was een jongen die ging naar de dairy als wij op de terug weg waren en op iemands oprit zaten, wij zeiden hullo tegen elkaar en hij leip door, kwam hij terug van de dairy waren wij eindelijk bij ons eigen oprit maar nog niet binnen! Ik zei tegen hem "Ja, we zijn eindelijk thuis, we moeten nou alleen naar binnen zien te komen!" Hij moest hard lachen. Kleine dictator die Kaia. :D

Hmm wat anders is nieuw... Niet zo heel veel eigenlijk, gewoon bezig met werken en leven! We missen iedereen heel veel. Gisteren zat Kaia mijn mobiel kusjes te geven toen Oma gebeld, nou, de tranen sprongen gewoon van mijn ogen! Uit niets! Niet de eerste keer dat ze dat gedaan had, heel raar was het. Soms druk je de gevoelens naar achter en soms springen ze naar voren zonder dat je er wat aan kan doen. Zo is dat. Maar ja, raar! Een moment voel je fijn en de volgende heel verdrietig. Niet echt voor mezelf maar voor Kaia.

oohh en ze is net wakker, dus ik moet gaan. Hou van iedereen, wij krijgen graag mailtjes maar ik ben heel druk dus het kan een tijdje duren voor dat ik terug schrijf - het neemt best veel tijd en concentratie van mij omdat mijn nederlands word alleen slechter en ik moet goed opletten om een beetje sense te kunnen maken, duurt wel om een mail te schrijven! Ik ben al meer dan een uur bezig met dit bericht!

OK, aller beste van ons dikke knuffel aan iedereen! xoxoxoxoxo

Oh ja! Was ik helemaal vergeten! We zijn allebei gestopt met roken, morgen een week al! We zijn allebei heel blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten