woensdag 30 mei 2012

Hi!!


Hey allemaal.


Sorry, weer een hele lange tijd sinds ik wat heeft geschreven! Mijn Nederlands is zeker weer wat erger dus je moet even je imaginatie gebruiken als je iets niet snapt ;)


Wij zijn heel druk geweest de laatste tijd. Ik met mijn training bij de energie bedrijf en Rutger met schilderen en werk zoeken. Kaia is ook heel druk geweest met groeien en leren. Ze is nou erg ERG vocaal en heeft veel woorden in d'r repertoire. We krijgen nou zinnen van soms 4 woorden! En ze is erg mmm bossy! Ze weet precies wat ze wilt en precies wanneer ze het wilt hebben (gisteren, natuurlijk). Heel grappig en leuk!


Rutger had niet zo veel werk met schilderen meer dus hij is opzoek gegaan voor andere werk, hij werk nou hier  http://www.longbeach.net.nz/ en heeft er echt veel plezier mee. Hij werkt met leuke mensen en hij geniet van de mensen die hij ontmoet in de restaurant (gasten) meestal mensen van rond de buurt. 
Hij heeft zelfs vrienden gemaakt met een duitse meneer en nou komt de duitse meneer regelmatig en kletsen ze weg in het duits, vindt de ouwe meneer erg gezellig en Rutger ook.
Hij werkt nou 'savonds, en ik ook dus! En ja, dat gaat niet werken dus ik ga zo mijn baan opgeven, zonder maar ja, zo is het. Ik heb gevraagd om mijn uren tot overdag te wisselen maar dat kan alleen... als het kan. haha. En dat weet ik niet tot dat hun het weet dus ja, onzeker allemaal.
Gelukkig logeert mijn zus voorlopig bij ons (tot july of misschien erder) ze gaat in Wellington studeren en ik woon er het vlakst bij dus ze is op zoek naar een huis en een baan, tot dan houdt ze de bank in goeie gezelschap :D 


Ja, zo Ana, past op Kaia 's avonds en zo kan ik blijf een tijdje werken. Ben opzoek naar iets in de buurt maar ja, hopelijk krijgt ik gewoon andere uren. Wie weet wie weet!


Kaia is nog steeds blij met de kindy ze gaat nou van 1215 tot 5/530. Ze houdt van schilderen en van zingen. Vanmorgen heeft ze me geïnformeerd dat haar pop kan ook heel mooi zingen toen begon ze "TWINKLE STAAAAR TWIIIINKLE STAAAAAAR" wat een getalenteerde pop zeg, je moet het met je eigen oren horen. :D


Ze slaapt nou in de grote meisjes bed en dat is wel te merken bij "BOOM" in de nacht. arm kind, we moet zo zijd ding hebben. Soms vergeten we de kussens neer te leggen en dan ja, is het een koude kermis voor haar, wakker worden op de vloer! (is koude kermis goed? ik schreef "rude awakening" in de google vertaler)
Maar het gebeurd niet altijd en ze slaapt meestal goed. 
Ze heeft een paar vriendinnen gemaakt en is weer uitgenodigd naar een verjaardags feestje van een van hun, die heet Piper van de kindy. Ze gaan een tea party hebben bij Piper thuis. Dat is helemaal hip met de peuters momenteel, Kaia loopt vaak het huis rond met d'r denk beeldig thee kopje, "cuppa tea, cuppa tea". Ze is ook een fan van de Nederlandse thee die we hebben in de post ontvangen.


Met haar Nederlands gaat het nog goed en ze spreekt nog veel Nederlands maar ze leert erg veel Engels natuurlijk dus ze heeft waarschijnlijk meer Engels woorden dan Nederlands maar niet een grote verschil. D'r lieveling boekjes zijn nog Nijntje en Jip en Janneke, daar slaap ze nog met.
Ze wil niks anders dan woezel en pip kijken gaat dansen als de begin liedje begint. "JONGENS SPELEN" LALALALA. hehehe


Oh en terwijl ik over jongens denk. Kaia is niet happy dat ze geen piemel heeft. Ik denk niet eens dat ze me gelooft als ik dat zeg. "Nee Kaia, jongens hebben piemels, je bent een meisje, je heb geen piemel." dan wijst ze daar en zegt helemaal ervan overtuigd - "Kaia, piemel." "Piemel piemel piemel! Papa piemel, Kaia PIEMEL!" 


ach ja. ok dan. 


ok ik moet me klaar maken om naar werk te gaan. Sorry dat we niet zo veel contact hebben gehad met iedereen, het is moeilijk om alles de tijd voor te vinden! Hopelijk worden dingen zo rustig een kunnen we beter contact houden.


xo













  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten